ရင္ဆိုင္ၾကပါဆို အမွန္တရားကုိ

ကၽြန္ေတာ္ သိသေလာက္ နဲ႕ ခံစားမိသေလာက္ ႏိုင္ငံ အေရးကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အမွန္အတိုင္းေျပာရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ပါတ္သက္တဲ့ Review ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကုန္မိေနပါၿပီ။ ဖတ္လိုက္မိတဲ့ Review ေတြဆိုတာလဲ မနည္းပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ Review ေတြကလည္း ရွင္းကနဲ လင္းကနဲ ျဖစ္သြားေအာင္ကို ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္ဖို႔ေတာ္ၿပီ ထင္ပါတယ္။ ဒီအတိုင္းဆက္သြားေန႐ံုနဲ႔ ေျပာေန႐ံုနဲ႔ေတာ့ အဆင္ေျပပါ့မလား စဥ္းစားၾကည့္႐ံုနဲ႔တင္ သိသာပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေျခအေနကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကည့္ၾကရေအာင္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆိုတာ ျပည္ပကိုေရာက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမား မဟုတ္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ပါတ္သက္ၿပီး စိတ္ေစတနာ အျပည့္ရွိၾကတဲ့ Blogger ေတြ အပါအ၀င္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား အားလံုးကို ဆိုလိုပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ ခံစားၾကည့္ရသေလာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြဟာ

၁။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေၾကာင္း သတင္းမ်ားကို DVB, VOA, BBC, Mizzama, Hit Taing, Irrawaddy, Moemacha အစရွိတဲ့ ေနရာေတြမွာ
ၾကည့္မယ္။
၂။ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္း ဖတ္ၿပီး ေတာက္ေခါက္မယ္၊ ေဒါသထြက္မယ္၊ ဒီေခြးသူခိုးေတြ (နအဖ နဲ႔ အလုိက္ဖက္ဆံုးပါ) လို႔
ေရရြတ္မယ္။
၃။ အဲဒီေနာက္မွာ ဒီသတင္းေတြနဲ႔ ပါတ္သက္တဲ့ အရာေတြကို နာမည္ႀကီး Blogger ေတြ ဆီမွာ ဖတ္ၾကမယ္။
၄။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ကိုယ့္မွာ Blog ရွိတဲ့သူဆိုပါလွ်င္ ကိုယ့္ Blog မွာ ေရးၾကမယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ားစု ဒီအတိုင္းလုပ္ေနၾကတာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ဘူးလို႔ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မေျပာပဲ သိေနၾကလို႔ပါ။ ေနာက္တစ္ခုက ႏိုင္ငံတကာမွာ လႈပ္ရွားဖို႔ အတြက္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာအုပ္ အနီေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ျပန္ျပန္ၾကည့္ေနရလို႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ဒီအစိုးရ မတရားဘူးဆိုတာကို လူတိုင္းသိပါတယ္။ အစိုးရဖက္က လူေတြေရာ ပညာတတ္ေတြေရာ ျမန္မာျပည္သား မွန္သမွ် သိပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔

“ဘာလုပ္ရင္ ေကာင္းမလဲ မသိဘူး၊ ဒီအစိုးရကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ တရားလြန္ေနၿပီ”
“ဘာမွ သြားလုပ္မေနပါနဲ႔ကြာ ဒီအစိုးရက ဒီအတိုင္းဆို ျပဳတ္မွာမဟုတ္ဘူး”
“ျမန္မာျပည္ကလူေတြက ေအးေဆးပဲ ကိုရီးယားကား ေတာင္ အၾကည့္မပ်က္ဘူး။ ဒီလူေတြနဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး”
“မင္း ျမန္မာျပည္ ျပန္ခ်င္ေသးတယ္ဆို ေအးေအး ေနပါကြာ”
“မင္း ဟိုေရာက္ရင္ ႏိုင္ငံေရး မလုပ္နဲ႔ေနာ္”
“ႏိုင္ငံေရး အေၾကာင္းေတြ မေျပာပါနဲ႔”

ဒီလိုမ်ိဳးစကားေတြ ေျပာေနမဲ့အစား ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ခုခု လုပ္ၾကရေအာင္...
ဘာလုပ္ၾကသင့္သလဲ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါဘူး။ ဘာလုပ္သင့္တယ္လို႔ ေျပာရေလာက္ေအာင္လဲ အသိဥာဏ္မျပည့္စံုေသးဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မျဖစ္ႏိုင္တာေတြကို ျပတ္ျပတ္သားသားဖယ္ၿပီး ျဖစ္ႏိုင္တာေတြကို ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႔ လုပ္ၾကရေအာင္။ အဲေတာ့ ပထမဆံုး မျဖစ္ႏိုင္တာေတြကို ဖယ္ၾကည့္ရေအာင္...

၁။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္ျပန္ၿပီး ဆႏၵျပၾကမလား.... (ရွင္းပါတယ္၊ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး)
၂။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အလုပ္ထြက္ၿပီး ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေရးကို ေဇာက္ခ်လုပ္ၾကမလား.... (မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး)
၃။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္နက္ကိုင္ၿပီး ျမန္မာျပည္ နယ္စပ္ကေနစတိုက္မလား (မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး)
၄။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံတကာက ဖိအားေတြ အစိုးရကို ေပးေအာင္လုပ္ၿပီး အစိုးရျပဳတ္က်ေအာင္ ၾကံစည္ၾကမလား...
(ကၽြန္ေတာ္နည္းနည္းေလး ေျပာၾကည့္ပါရေစ။ ဒီကိစၥက ျဖစ္ႏိုင္သလိုလို ရွိပါတယ္။ အားနည္းခ်က္ေတြက.. ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံကို ကူညီမယ့္ သူဆိုတာ
- အေမရိကန္ (ေ၀းလြန္းပါတယ္၊ တ႐ုတ္နဲ႔လဲ ရန္မျဖစ္လိုဟု ယူဆပါတယ္။ ဥပမာ အိုလံပစ္ကို ပါးစပ္နဲ႔သာ သပိတ္ေမွာက္ပါတယ္)
- အဂၤလန္ (ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ ပါ၀င္မႈနည္းပါတယ္)
- တ႐ုတ္ (သူ႕အတြက္ အမ်ားႀကီး အက်ိဳးရွိတဲ့ (ပင္လယ္ထြက္ေပါက္၊ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း၊ သယံဇာတ အရင္းအျမစ္
ဘယ္လိုမွ အဆံုး႐ံႈးမခံႏိုင္ပါ)
- အာစီယံ (စကၤာပူႏိုင္ငံမွ ပညာရွင္အလုပ္သမားပမာဏရဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္းတစ္ခုကို ျမန္မာျပည္မွ ပညာတတ္မ်ားထံမွ သက္သက္သာသာ
ရပါတယ္၊ မေလးရွား ႏိုင္ငံတြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳး အမ်ားစု ရွိၾကပါတယ္။ ထိုင္း စိတ္မခ်ရေသာ မိတ္ေဆြပါ။ အင္ဒိုနီးရွား သိပ္မကြာလွပါ။)
- UN (ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ UN တပ္မ်ား ျမန္မာျပည္ တြင္ လူ ၁သန္းေလာက္ ေသဆံုးလွ်င္ေတာ့ ေရာက္မလား မသိ။
သိပ္မေသခ်ာေသးပါ။)

ဟုတ္ကဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မလုပ္ႏုိင္တာေတြ စာရင္းထုတ္ၾကည့္လုိက္ပါက ထိုအတိုင္းပင္ေတြ႔မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အေျခအေန အမွန္မွာ ၄င္းအတိုင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ႏိုင္သည္မ်ားကို စဥ္းစားၾကည့္ၾကရေအာင္

ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ ဥာဏ္ပညာရွိပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ အထိုက္အေလ်ာက္ေသာ ေငြေၾကး တတ္ႏိုင္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ နည္းပညာ ရွိပါသည္၊ ေလ့လာခြင့္ရွိပါသည္။
ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ပါတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတ ရွိပါသည္။

ထိုအရာမ်ားကို အသံုးခ်၍ အက်ိဳးရွိဆံုး ျဖစ္ေစရန္ မည္သို႔ျပဳလုပ္ရမည္နည္း ဆိုသည္ကို စဥ္းစားသင့္ေပသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပထမဆံုး လူမ်ားကို စီစစ္ဖို႔ လိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Blogger မ်ားထဲတြင္ စစ္အစိုးရ ဘက္ေတာ္သားမ်ား မပါပဲ စကားေျပာဆိုေဆြးေႏြးႏိုင္ရန္ ၾကံစည္သင့္ေပသည္။

ဥပမာအားျဖင့္

တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ဦးေဆာင္၍ ဖိုရမ္ တစ္ခု တည္ေထာင္ကာ ျမန္မာျပည္အေရးကို ေဆြးေႏြးႏိုင္ေပသည္။
(ေဆြးေႏြးရာတြင္ အေျဖထြက္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးၾကပါမည္)
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ႏိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရး အဖြဲအစည္းမ်ား အားလံုးၾကားတြင္ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္လံုၿခံဳေခ်ာေမြ႕ေစရန္ ႀကိဳးစားႏိုင္ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသား မ်ားစြာ ျပည္ပတြင္ ရွိပါသည္။ ပိုက္ဆံတတ္ႏိုင္သူမ်ားက တတ္ႏိုင္သေလာက္ စုစည္း ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ဥပမာအားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္လွ်င္ US$ 50 လစဥ္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးအတြက္ စုေဆာင္းထားသည္ ဆိုပါစို႔ တစ္ႏွစ္ၾကာလွ်င္ US$ 600 ရေပမည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသား တစ္သိန္းမွ် ညီညြတ္စြာ လုပ္ႏိုင္လွ်င္ US$ သိန္း၆၀၀ ရေပမည့္။ အနည္းဆံုးထိုပိုက္ဆံျဖင့္ ဆက္သြယ္ေရး ပစၥည္း၀ယ္ႏိုင္ပါသည္။

ထိုအလုပ္မ်ားကို စိတ္ကူးသက္သက္မဟုတ္ အေကာင္အထည္ေဖၚႏိုင္သည့္ အေျခအေနမ်ား ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးတြင္ ရွိပါသည္။

ထို႔အတြက္ အဓိက လိုအပ္ခ်က္မွာ

၁။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယံုၾကည္ခ်က္ရွိရပါမည္။
(မတရားေသာ သူမွန္သမွ် မတည္ၿမဲသည္မွာ သဘာ၀ျဖစ္ပါသည္။ မည္သူမွ် မယံုၾကည္လွ်င္ ေနပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ ဒီအစိုးရ ျပဳတ္က်ရမည္ဟု ရင္ထဲ အသည္းထဲမွ ယံုၾကည္ပါသည္။)
၂။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဇြဲရွိရပါမည္။ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္မလားမသိဘူး ဟူ၍ လုပ္ၾကည့္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ မျပဳတ္ျပဳတ္ေအာင္ လုပ္ပါမည္။
ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ ဟုန္းကနဲထေတာက္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပါ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လူနည္းစုမွ စတင္၍ ေနာက္ပိုင္းျပန္႔ပြားလာေအာင္
ႀကိဳးစားရန္ ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားအေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကရေအာင္လားဗ်ာ......

Posted in |

0 comments:

ကၽြန္ေတာ့္ Blog ကိုလာေရာက္ၾကသူမ်ား...အားလံုးကို ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါသည္။
ဒါနဲ႕ ဒီ Blog ရဲ႕ မူရင္း ဒီဇိုင္နာ ကေတာ့ Steven Wittens and Stefan Nagtegaal. တို႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လိပ္စာကေတာ့ http://acko.net/ ပဲျဖစ္ပါတယ္။